یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۲۵:۰۷

جهشی باور نکردنی در خودکفایی و ساخت داخل
بومی سازی ۱۴ هزار قلم کالا در مناطق نفت‎خیز جنوب

باشگاه خبری فراساحل: مدیر تدارکات و امور کالای مناطق نفت‎خیز جنوب از بومی سازی ۱۴ هزار قلم کالای مهم و استراتژیک در مناطق نفتخیز جنوب خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، ناصر خردمند از بومی سازی ۱۴ هزار قلم کالا و قطعات مهم و استراتژیک از سوی واحد تدارکات و امورکالای مناطق نفت خیز جنوب خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ هزار قلم بومی سازی شده و ۸ هزار قلم در مرحله ساخت قرار دارند که انتظار می رود تا پایان امسال نهایی شود.

خردمند با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و نیازهای صنعتی بومی سازی شده است، اظهار کرد: به تفکیک اقلام در بخش تجهیزات حفاری و تاسیسات سطح الارضی شاهد بومی سازی ۱۰۰درصدی و در بخش مواد شیمیایی شاهد بومی سازی حدود ٨٠ درصد هستیم. وی قیمت قطعات داخلی سازی شده را یک سوم مشابه خارجی خواند و گفت: بومی سازی قطعات به کاهش خروج ارز از کشور نیز کمک شایانی کرده است.

خردمند با اشاره به عملکرد کاری واحد تدارکات و امور کالای مناطق نفتخیز جنوب در سال گذشته، گفت: این واحد به عنوان جزیی از کل مجموعه نفت خیز، نقش بسزایی در تامین به موقع کالا و مشارکت در فرآیند افزایش و نگهداشت تولید داشته است. وی افزود: در سال گذشته، ۱۸ کارخانه بهره‌برداری، تزریق گاز، تقویت فشار گاز و ... در محدوده مناطق نفت خیز جنوب مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت که کالای مورد نیاز این کارخانه‌ها از سوی واحد تدارکات و امور کالا تامین شد.

خردمند تحریم‌های اعمالی از سوی کشورهای غربی را فرصتی برای شکوفایی ساخت داخل خواند و گفت: این محدودیت، فرصتی را ایجاد کرد تا با تکیه بر توانمندی داخلی بتوانیم بسیاری از کالاها و قطعات مهم و کاربردی مورد نیاز صنعت نفت را بومی سازی کنیم. به گفته وی، مدیریت صحیح و توانمند و به موقع بحران، ایجاد امنیت مصرف در مناطق نفت خیز جنوب را سبب شده است به طوری که هیچ نگرانی از بابت تامین به موقع کالا وجود ندارد.

وی پساتحریم را فرصت مناسبی برای برقراری تعامل با شرکت‌های خارجی به منظور آشنایی با تکنولوژی‌های جدید خواند و گفت: هم اکنون مذاکره‌های خوبی با طرف‌های خارجی انجام شده است که امید می‌رود باب تعامل و انتقال فناوری‌ها به زودی فراهم شود. خردمند، فرآیند بومی سازی تجهیزات و قطعات را یکی از روش‌های تامین مطمئن کالا برشمرد و گفت: سیاست حمایت دولت از صنایع داخلی در دوران پساتحریم به قوت خود باقی است که در این راستا شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب نیز از منابعی که در دوران پساتحریم اقدام به ورود دانش فنی و تکنولوژی‌های روز کنند پشتیبانی می‌کند و در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی از سازندگان داخلی حمایت کامل می‌کند.



  کد خبر : 1765
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :